BLIKVELD360 PRINCIPES

 

1 – De inwoner centraal

De inwoner is ervaringsdeskundige en expert in zijn of haar leven! Zijn/haar wensen zijn leidend. Er wordt altijd overlegd mét de inwoner, liefst bij de inwoner thuis. Samen met de inwoner bepalen we wie er uitgenodigd worden, dat kunnen naast professionals ook buren, familie of vrienden zijn.

 

2 – De vraag leidt tot nieuw aanbod

Wat hoopt de inwoner dat er zal veranderen? Het formuleren van dat wat de inwoner wil, kan en wat er nodig is, is leidend bij het bedenken van een oplossing. De uitdaging is om geen belemmeringen te zien maar open te staan voor nieuwe mogelijkheden. Het aanbod is feitelijk niet altijd nieuw maar in ieder geval geformuleerd in de taal van de inwoner.

 

3 – We werken vanuit vertrouwen

We vertrouwen op de expertise van de inwoner en dat van de professional of buurman. Samen komen we tot de beste oplossing en we komen de afspraken na!

 

4 – Brede blik

We werken oplossingsgericht en inventariseren breed. We gebruiken o.a. het model van positieve gezondheid. Kantekening bij de brede blik is dat de randvoorwaarden georganiseerd moeten zijn. Belangrijke pijlers zijn financiële rust, fijn wonen, prettige relaties of een zinvolle dagbesteding.

 

5 – Zoeken naar de meest duurzame oplossing
De kwaliteit van leven op de lange termijn staat voorop. Daarbij ligt de regie zoveel mogelijk bij de inwoner. Samen kijken we naar het ervaren welbevinden van de inwoner in relatie tot de meest houdbare oplossing en het maatschappelijk rendement.